Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OU
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
JR

Co se takhle zeptat školáků, jestli ve třídě nějakého inkluzáčka chtějí?

2 1
možnosti
JK

Inkluze, která měla smysl, se tu dělá už od 60. let. Jen bez toho vzletného názvu. No a žádný nekvalifikovaný asistent nemůže nahradit vyškoleného pedagoga, co má ve třídě jen 10 žáků a redukované učivo, jako tomu bylo ve speciálkách. Vidím to spíše naopak - těm nejnadanějším poskytnout možnost lepšího vzdělávání a nenadaným tu speciálku, kde se naučí dobře aspoň základy a nebudou za třídní blbce, jak je tomu dnes.

10 0
možnosti
ZZ

Souhlasím, ale to je na dnešní módní výstřelky, příliš jednoduché i když logické, řešení.

1 0
možnosti
Foto

Nejsem pedagog, ale od samého začátku je mi jasné, že inkluze je nesmysl a nikomu nic nepřinese. Ono už se něco podobného projevilo ve snaze zrušit víceletá gymnázia. Jednoznačně by se měl každý vzdělávat podle svých možností, když všechny "sesypeme" do jednoho pytle, nezíská nikdo nic. Naopak uškodí to všem, tohle srovnávání všech do jedné lajny bez ohledu na jejich možnosti a schopnosti sice vyhovuje představám socanů o "vyrovnání šancí", reálně to však fungovat nemůže a nebude.

8 1
možnosti
VD

Nadpis je evidentně správný, je to zjevně o zlodějích.

Z poznaného je zjevné, že MŠMT umí jen tunelovat státní rozpočet a tahat peníze do příslušné stranické pokladny (s tím souvisí samozřejmě lhaní, podvody a defraudace).

Velčovský a jeho mančaft, který má na starosti celou sekci dotačních projektů, kde tečou miliardy, by měl být už konečně brán k zodpovědnosti.

:-)

2 0
možnosti
LH

..."v roce 2016 bylo spuštěno něco, co mohlo počkat a mělo se lépe připravit. Jenže ne, to muselo být hned, nejlépe včera.

Některé organizace, které velmi tvrdě, nekompromisně až drze prosazovaly urychlený nástup inkluze plošně, jsou nyní nemile překvapeny".

Cituji abych připomněl, že inkluze je především politikum, nebylo možno čekat, proto "některé organizace" - neziskovky, měly pokyny i zdroje a nekompromisně prosazovaly inkluzi, která je připravovaná především pro příliv migrantů, které jinak nebude možné ani teoreticky tzv.integrovat. Příliv se trochu odložil, a proto se také v plné nahotě vyvalily problémy, které by za jiných okolností byly přehlušeny mnohem vážnějšími.

4 0
možnosti
VD

ČSSD nikdy nejde o dílo a výsledek, ale jen o to, aby tekly peníze.

Protože když tečou peníze, tak je možné odsypávat, odklánět, směrovat, přerozdělovat, ..... .

Inkluze stála a stojí miliardy, takže bylo z čeho.

Proč asi se Hamáček dnes tak angažuje u všech nákupů?

Neustále straší, "vyhlašuje nouzový stav, tlačí na nákupy, ..... .

Zkrátka, kde tečou peníze z cizího, tak je socan doma.

:-)

1 0
možnosti
VV

"Běžné školy stále ještě neumí výborně vzdělat žáky s těžšími smyslovými vadami nebo mentálně hendikepované. Do toho mají daleko strašně moc." Je otázka, budou-li to vůbec v dohledné době umět. Aby to fungovalo, musela by se zcela přebudovat struktura českého školství i škol. Nejen organizačně, ale i personálně a troufnu si říct i stavebně. Pedagogika a speciální pedagogika jsou sice obory blízké, přesto svébytné. Proto se také studují zvlášť. Pokud někdo děti vyžadující speciálního pedagoga posadí do třídy klasickému pedagogovi, nemůže se divit, že si s nimi neví rady. Je to podobné, jako kdyby rozhodl, že lékař chirurg bude odteď spravovat i zuby. Učitelé nemají nedostatek odbornosti. Jen jejich odbornost je jiná. Pokud se mají všechny děti vzdělávat na jednom typu školy, pak ale každá taková škola musí mít i speciální pedagogy a další odborníky. Ne na dohodu jednou týdně, jak to leckde funguje, ale jako kmenové zaměstnance. Taková změna je systémová a její uskutečnění trvá několik let. Aktivisté prosazující inkluzi ale praxi nerozumějí a zpravidla ani nikdy neučili. Ani na základní, ani na speciální škole. Domnívají se, že celý problém spočívá v tom přesadit žáky z jedné školní budovy do jiné, aby byli všichni pohromadě. Že školy na to nejsou vybavené personálně, materiálně ani prostorově, je pod prahem jejich rozlišovacích schopností. Učitelé si nezaslouží, aby se po nich někdo vozil, že nezvládají něco, co není a nikdy nebyl jejich obor a děti si nezaslouží, aby se jim nedostávalo specializované speciálně-pedagogické péče kvůli nepromyšlenému experimentu.

12 0
možnosti
JK

Proč přebudovat ? Speciálky fungovaly velice dobře, dokud do toho nezačali rýt neumětelové z MŠMT, co nikdy neučili.

4 0
možnosti
LH

Celá tzv. inkluze je produkt mozkově isuficientních jedinců, především však eurosoudružky Valachové!!!:-(

22 1
možnosti
VT

...myslím, ze svět nám mohl závidět náš systém školství včetně škol speciálních a jako jedinou možnost vidím se k němu vrátit..[>-], a třeba jen někde vylepšit...

23 0
možnosti
VV

Inkluze k nám přišla ze Skandinávie. Tam se tento model prosadil z důvodu řídkého osídlení, kdy by bylo nepraktické provozovat síť speciálních škol. Na běžných školách proto fungují i učitelé, kteří by u nás působili na speciální škole. Děti se speciálními potřebami se na některé aktivity potkávají s ostatními dětmi, některou specifickou výuku mají zvlášť. Systém je prostupný, rozhodně ale nedělají všichni všechno společně jako u nás.

Náš systém speciálních škol byl velmi efektivní, těžil z husté sítě zařízení a dokázal začlenit do společnosti i obtížně vzdělávatelné děti, které vybavil alespoň základní gramotností. Naproti tomu současné školství systémově produkuje pologramotné jedince, kteří nejsou schopni výuku na běžné ZŠ zvládnout a ani nedokončí všech devět tříd (zdůrazňuji, že za to nemohou) a školy nemají kapacitu uspokojit jejich specifické vzdělávací potřeby.

8 0
možnosti
VF

Dobrý den. Způsob, jakým popisujete situaci ve svém oboru, dává i nezasvěcenému laikovi tušit, že je to pěkný chaos, zmatek, guláš, nařízení stíhá nařízení, reforma stíhá reformu a celé to vypadá jako vláda neumětelů. Rád bych zde přispěl do diskuse názorem, že, jak známo, všechno souvisí se vším a všechno má své nějaké souvislosti. Je ve státě ještě mnoho jiných oborů, nejenom školství a vzdělávání, ale i základní obory výrobní, zemědělství, průmysl, obchod a mnohé další, zejména zdravotnictví a celá takzvaná sféra sociální resp. důchodová a jiné. Zastávám názor, že ve všech jiných takových oborech přetrvává stav velmi podobný v bleděmodrém, jak naznačujete ve svém příspěvku. Zastávám názor, že jednou ze základních příčin takového stavu je přivedení státu na úroveň neokoloniální gubernie čtvrté říše, třicet let rozkrádání všech myslitelných zdrojů zločinnými klany a totální rozval veškeré struktury státní správy. Vytvoření 14 idiotských krajů, senátu a obrovského molocha byrokracie nejrůznějších úřadů a komisí a jiných parazitických institucí. Stabilizace poměrů v tak rozvráceném území vzniklém v prostoru bývalého českého státu je v nedohlednu a to nejenom v oboru školství.

16 1
možnosti
  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1671x
Působím ve školství, především ve speciálním. Snažím se o nápravu věcí ohledně speciálního školství, sleduji informace, píšu, pracuji. Zatím mě optimismus neopustil.

Jsem členem ASP a spolku Pedagogická komora.

Seznam rubrik